2013. ápr. 10.

Körkérdés a Boogie Mammáról: legviccesebb-legfurcsább koncertek és a múlt köde


A BM3.0-ra készülve szurkálgattam egy kicsit a múlt ködét, hátha érdekességeket találok. Körkérdést intéztem a zenekar rajongóihoz: ha visszaidézik a Boogie Mammához fűződő koncertélményeiket, melyik lenne közülük a legfurcsább és/vagy a legviccesebb? :) Az volt a terv, hogy a legérdekesebb válaszokat közzéteszem itt, a skablogon. Lássuk az eredményt!

Kezdésként az egyik legtömörebb válasz: "részeg voltam és nem emlékszem". :)


- A legkorábbi emlékek közül szemezgetve mindenképp megemlítendő Szasza visszaemlékezése (2004, Dunapataj, Szelidi-tó Fesztivál).
"A performanszra már nem igen emlékszem, de az biztos hogy mivel egyáltalán nem volt közönség, Dá a biztonsági őröket szórakoztatta, ami kifejezetten tetszett. Ezenkívül felmászott a toronymagasra épített hangfalak tetejére és onnan ugrott le, bár ez ha jól emlékszem már más koncerten is megtörtént, de itt maradt meg számomra a legemlékezetesebben. Egyszerűen lenyűgözött. :D"
Részletes beszámoló a Punkportal.hu-n itt!

- Névtelen forrástól származó, szikár megfogalmazású összefoglaló egy tatai koncertről (a Quimby és a Kispál is ott volt): "Dá a színpadon, majd a nézőtéren. Fűcsomók a nézőtéren. Dá két szám között beszélget velük. Mert néző nem volt."

- Kristóf 2004-ből ezt jegyezte meg legfurcsább koncertként: helyszín a Vörös Yuk, a többi fellépő: Yellow Spots, G.A.P., Flying Backwards, Csirkepogó.
"Ez volt az első nekem, így a legfurcsább is, ráadásul 5. születésnap volt és egyben reunion. Tortakészítés (valami kókuszos massza) volt, amibe raktunk mindenfélét, aztán megettük. A hangulat fergeteges volt. :)"

Az ő legviccesebb élménye 2005-ös: Szentendre, Postás strand, a TESK és a Skafunderz társaságában.
"Talán ez is inkább fura kategória. A performanszra nem emlékszem sajnos, de az nagyon megmaradt, ahogy Dávid nagyon rohangált: egyszer sikerült elrohannia annyira messzire, ahonnan kb. egy hangyának látszott csak.


Kevésbé volt vicces elsőre, amikor egy ismerősöm véletlen bakanccsal szájba rúgta táncolás közben a földön kommandózó Dávidot, aki ezután csak úgy sziporkázott a koncert tematikájával és a vérző szájával összekapcsolt poénokkal. Iszonyat jól mentette a menthetetlent. :) Azért gáz hogy nem emlékszem a témára, mert tudom hogy akkor azért jól szórakoztam. Valaki esetleg emlékszik rá? :)"

- Ágigabi is 2005-ből idézett fel egy furcsának címkézett koncertélményt: 2005, Szelidi-tó, további fellépő: LB27.
"Nóta közben szavaztatta meg Dá a zenekart, hogy versszak jöjjön, vagy refrén."

- 2006-ból Holovác #1 számára az alábbi maradt meg legfurcsább BM-koncertként: 2006, Gödör Klub.
"Dávid bemászott a színpad alá. És gyertyaállásban is énekelt. Sokkolt. Addig Boogie Mamma-szűz voltam."

A legviccesebb élménye a közelmúltba repít: 2012.11.17. - Bazaar - Csibor, Bréma, Malacka."Földön fetrengős - Laár Andrásos fitness-koncert!!!" :)


- 2008-ból egy érdekes visszajelzés a zenekar felé Verestől: Debrecen, további fellépő: PASO.
"Sajnos nem tudom, régen volt és nem is a zenekarral szemben álltunk. (Nem ide tartozik, de nagyon szépen köszönöm azóta is a zöld BM kitűzőt.)"

- Doki egy 2009-es fellépést jegyzett meg: Dürer Kert, fellépett még a Malacka és a Yellow Spots.



"A dobos helyére ugrottam be akkor este, kb. 2 napom volt megtanulni a 60 perces koncert anyagát, ennek ellenére egészen jól sikerült a fellépés.
A zenekar a Kettes metró című lemezét mutatta be, aminek dalait saját blogján publikálta. Úgy emlékszem, hogy elég tisztességes embertömeg gyűlt össze, bár csak az első pár sort láttam a színpadról.
A buli témája a hajvágás volt. Dá (énekes) haja a koncert végére rövid sportos lett köszönhetően Verának (énekesnő), de senki sem úszta meg a nyiratkozást, aki nem akarta. A koncert közben a közönség soraiból fiúk és lányok, idősek és fiatalok, szépek és csúnyák jöttek a színpadra haj-, majd később szőrdonornak. A levágott hajat, szőrzetet (és egyéb dolgokat) Dá egy hatalmas kartonpocokra ragasztotta. Ekkor már Vitya (basszusgitáros) is félmeztelenkedett, alulról... Nem volt szép látvány. :)
Így nézett ki élőben a show:"



A videót Szőke Richie készítette, a szőrzetgyűjtés végeredménye pedig a zenekari blogon látható: Egy pocok mindennapjai.

- Betty a legfurcsább emlékéért 2010-be, a legviccesebbért 2011-be nyúlt vissza. Az első: Nyár a Lánchídnál.


"Ha jól emlékszem, a zenekar és Dá földönkívüliek voltak, akik megszállták a Föld nevű bolygót, céljuk az emberiség elpusztítása volt, ehhez különböző eszközöket vetettek be, mint pl. a szívószál. Életem első BM-koncertje volt ez, mindenképp furcsább volt, mint bármely eddigi egyéb koncertélményem. :)"

A második: 2011, Fishing On Orfű.
"Dá többet tartózkodott a színpadon kívül, mint rajta... Megtalálható volt a közönség között, a sátoron túl, sőt még a színpad alatt is. :) Külön performansz itt most nem volt, de összességében nekem egy nagyon vicces koncertnek maradt ez meg."

- A 2011-es Boogie Mamma Fesztiválról (R33, további fellépők: Malacka és a Tahó, Superstarsky, Csibor, Bréma, The Three Teadies) ketten is megemlékeztek, egy névtelen forrás eképpen:
"Káposztából, hagymából és még ki tudja, milyen egzotikus összetevőkből készült koktél, amit együtt fogyaszthattunk el a zenekarral."



LD (lásd még: LDkritika.blog.hu) megfogalmazásában ugyanez: "Vegetáriánus böllérshow a Vágóhídon, vállalhatatlan alapanyagokból készített - és aztán a közönségnek körbekínált - koktél, nem kellett volna megkóstolni. :D"

- Tamás (Malacka, Super Starsky) dátumokat nem sorolt, csak élményeket, felsorolásba rendezve:
"nem tudom a dátumokat, csak a tényeket:
- amikor egy kartonpocokhoz/-hörcsöghöz gyűjtöttek szőrt úgy, hogy a nézők adakoztak hajat, és egyéb szőrzetet. Ez a Dürerben volt, és volt Malacka is.
- amikor Dát alig lehetett kivakarni a Gödörben a színpad alól, és azt hiszem, onnan énekelt egy dalt.
- amikor KOTTA-fesztiválon szám közben kirohant, megkerülte a sátrat és visszafutott. Közben a nadrágja beakadt Viktor (Gravefruit) kocsijának rendszámtáblájába, amit le is tépett.
- amikor Dá (vagy Vitya?) a WC-ről énekelt
- amikor egy városligeti fesztiválhoz felépítették a színpadot és utána derült ki, hogy nem ér el odáig az áramkábel a PeCsából és kezdhették elölről az egész építkezést.
- amikor a Kék/Vörös Yukban kókuszgolyót csináltak, úgy, hogy nagy kukászsákokba tették a kekszet, a közönség azokon pogózott, hogy porállagú legyen, és utána belekeverték a masszába és jóízűen elfogyasztották."

- A végére hagytam a legrégebbit és egyben a leghosszabbat. Lacka küldte be legfurcsábbként: 2002(?), Vörös Yuk.
"Az első Boogie Mamma-koncertem, azóta is egyik legjobb buliélményem! (o:
Az évszám csak kb. van meg, mert szerintem az este alatt csak sörből 8-10 korsót végeztem ki (és szerintem némi bor és Péter Pál is lecsúszott), szóval az emlékeknek meg kellett küzdeniük az életben maradásért. Az biztos, hogy a Vörös Yukban volt.
A koncert alatt összetört a "törhetetlen" szemüvegem, ezért a felétől csak a hangzás volt tökéletes. Egy óriási papír füstfelhőt dobáltunk füstgép bevetése helyett. El kell ismernem: ilyen kreatív és árhatékony effektet ritkán látni! Meg volt valami vonatozás is, de azt mindenképp az "érdekes" performanszok közé sorolnám. (o:
Totál össze voltam zavarodva néhányszor az ének miatt, és már kezdtem a bandát playbackkel vádolni, mert az éneket hallottam, de az énekest a bárpultnál láttam kokettálni. Eleinte nem fogtam föl, hogy Dávid hol van és mit csinál. De amikor egyszer mellettem énekelt, behaltam a nevetéstől. (o:
Arra még emlékszem, hogy ki lett nevezve metál fellépésnek, aminek egy gemkapoccsal sikerült nyomatékot szerezni. Imádtam az ötletet, pláne, hogy akkoriban kezdtem megismerni a metál műfaját is. Fergeteges buli volt, talán ez volt az első alkalom, hogy a SKA zene közelébe jutottam, és azóta sem sikerül leszoknom róla. Vesztett a metál! (o:
Hazafele elég küzdelmesen botorkáltam szemüveg nélkül komoly delíriummal. Félúton egy jólfésült skinheadtől kértem útbaigazítást, az éjszakaihoz. Nem tudott segíteni, de majdnem autogramot kért tőlem, mert szerinte én voltam a gonosz gyerek a Barátok közt-ből. Totál meg volt győződve róla, hogy én vagyok az a langaléta hosszú hajú gyerek. Ő sem volt már százas! (o:
Halál-másnaposan vettem egy mosógépet még aznap délben (mert pillanatnyilag jó ötletnek tűnt), azóta is azt használom.
Köszi, Boogie Mamma! (o:"

(Lackának: ha olvasod ezt, köszi a sztorit! Először a füstfelhőnél, aztán a mosógépnél is hangosan röhögtem.)

Köszönet a múltidézésért a zenekarnak és minden válaszadónak, érdekes volt! :) Ha emlékeztek további adatokra, dátumokra, élményekre vagy esetleg vannak régi Boogie Mammás koncertplakátjaitok digitális formában, írjatok: skabudapest kukac gmail.com! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...